Mt Sembrano... Finally
Renante MinaMonday, December 3, 2012 26 comments




Mt. Sembrano



 It was past 10:00 AM when we reached Tanay, Rizal it was more than an hour of travel time from Angono Rizal. At Tanay Rizal we bought our food for our lunch and we rode again a jeep going to Malaya Pililia, Rizal, another 30 minutes ride from Tanay to Pililia. 11:15 AM when we arrived at the jump-off and took our lunch. 11:45 AM we started our trek and before that we say a little prayer for our safety and give thanks to the Lord.
  
Jump-off

When we were walking I felt so happy because at last my revenge climb has finally put into action. I was also worried because forgot to bring my umbrella because it was already 12noon and it was so hot!  My sweat was rushing down I was like taking a bath! Kulang nalang sabon HAHAHA! 1:00 PM when we reached the campsite and I’m craving for buko juice for me to regenerate and ready to assault going to the peak of Mt. Sembrano. I think we had a 30 minutes break and that time we also had our group picture taking.

Stream





Manggahan Campsite


The trail going to the peak was also challenging because of the steep portion and it was also rocky. When we’re near the peak I felt the heat that stroked my skin because I don’t have an umbrella and the big cogon grass was also itchy on the skin. When we’re at the peak once again I was amazed. That was my reward I can get after my revisit.

Assault going to summit

Sir Ivan and Me




3:00 PM when we decided to descend because majority of us don’t have headlamps and I am one of those because I forgot mine. We had our side trip at the Manggahan Falls to clean ourselves and to refresh also, me and sir Ivan didn’t take a bath at the Manggahan falls because for me I would be heavier so I decided to take a bath at the jump-off. 



Manggahan Falls




5:00 we decided to descend from the campsite for us not to got caught on the dark, but still we had but luckily some participants had their headlamp so they are the one assisting those who don’t have a headlamp.

 Sunset

6:00 PM we reached the jump-off. I felt so exhausted and felt on pain on my back because of sunburn. Sensitive kasi skin ko HAHAHA joke!. 7:00 PM when we rode a jeep going to Tanay please take note the last trip going to Tanay from Malaya Pililia is only until 7:00 PM. At Tanay we took our dinner at Mang Inasal. Hmmm dapat may bayad ako nag advertise ako ee JOKE. HAHAHA. Sponsor lang pwede na :) . Another wonderful experience 2 trip in a day. Thanks Sir Ivan for the invitation.


Before our climb in Mt. Sembrano we witnessed the grand parade of Higantes Festival.
Check my post about my first Mt. Sembrano climb, and why I'm eager to do revenge climb and Finally my second time was success and with a great rewarding view.

26 comments:

Genskie said...

wow... grabe ang dami mo ng naakyat.. saludo talaga ako sa stamina mo!

Manong Unyol said...

uy thanks ma'am :) salamat sa pagsubaybay sa mga akyat ko...

joy said...

Nag enjoy ko lagi sa mountain hiking mo. Para na rin akong nskapunta dyan through your blog:)

joanne said...

Gandang ganda ako sa bundok na to! I've seen it before sa blog ni Empi, super ganda.. At malapit lang samen.. Yun lang, ayoko sa matataas na cogon grass! Haha, palaging may dahilan no? :)

Manong Unyol said...

SALAMAT MA'AM.. sa wakas ma'am yung mountain dream ko napuntahan ko narin soon ipopost ko sana nag enjoy kau sa mga hiking ko... salamat sa inyo sa bawat pagsubaybay sa akyat ko :)

Manong Unyol said...

sama ka sa akin kahit minsan lang.. at ma experience morin baka magustuhan mo iinvite sana kita sa Pulag ko kasu yung sked mo ata sa work d pwede...

Di Rosapapan said...

ang naaalala ko dito nung inakyat namin 'to, naligaw kami nung paakyat na sa grassy area. pero masaya pa din kasi ang kulit ng kasama kong isa, at isa lang shang makulit na nagpatawa sa lahat! :) ang ganda, na-miss ko tuloy sembrano. :)

Manong Unyol said...

hahaha noong una muntik lang kmi naligaw hehehe pero ok nman..

Erica said...

wanna try hiking sometime :)

The Girl with the Muji Hat

Manong Unyol said...

try it ma'am:) as my advise join a group those who have already an experience or hire a guide,

Archieviner said...

Pag uwi ko sana makapag hiking ako. Ang saya ng adventure mo sir :)

Manong Unyol said...

ui salamat sir hehehe, yap sana matry mo maghiking hehehe... masaya xa na may kunting delikado andun ang masasabing nating adventure :)

Arnie Monacillo said...

Panalo ung falls..sobrang lamig siguro ng tubig jan. Hehe. Sidetrips isa sa mga naeexcite ako pag naakyat. :)

anney said...

Inggit talaga ako sa mga adventures nyo! Ganda ng mga napupuntahan nyo!

Tal | ThePinayWanderer said...

Namumundok ka pala sir, kinakarir mo ba? Ako kase trip trip lang hehe. Salamat pala sa pagdalaw/follow/comment sa blog ko, follow na din kita. Thank you ulit. :)

Manong Unyol said...

salamat ma'am sayang sana nasubukan nyu rin. di pa nman huli ang lahat...

Manong Unyol said...

yes sir noong unang punta ko naligo ako jan pero noong sumunod hindi na kc galing ako sa mainit baka mapasma ako.. sir ano kailan ang pulag nyu ang ganda sobra... sea of clouds panalo xa.

Manong Unyol said...

hindi nman karir hehehe. talgang nature lover lang talaga ako kahit hindi bundok, kahit saan ako basta nature wag lang manmade

Pink Line said...

sa Rizal pala yang mt. sembrano..hehe.. ganda sa tuktok ah..parang ang sarap mag-picnic jan!

Manong Unyol said...

opo ma'am rizal kasuluksulokan na ata na part ito sa tanay medyo mga 30mins pa papunta papunta pililia.

Paula O said...

I want to do the top-load ride again in this part of the country! :-)

Manong Unyol said...

yah most exciting part the topload hehehe :)

Anonymous said...

sir, meron po bang guides na available? safe kaya mag solo dayhike jan?
Thanks. more power.
Grace

Manong Unyol said...

guides meron nman cguru accomodating nman barangay dun kasu d ko lang sure kung magkanu fee nila kmi nun walang guide kc, safe kapg dayhike wag lang mag overnight dun kc may mga incident na nakawan dun. may part na confusing lang dun pero pwede na kayo mag tanong tanong madamin nman locals nakatira dun.

Jobs180 said...

we had an adventurous time going here. Night Trek with Bagyo hahaha . We'll definitely go back kase we did not reach the summit. Social nights lang sa Manggahan with other groups.

Manong Unyol said...

pati noong una ko pumunta jan sir binagyo kami pero naka abot naman ng peak pero napaka delikado :)