Aliwan Fiesta 2014 - Beautiful smiles and Colorful Costumes
Renante MinaMonday, April 28, 2014 11 comments

     Aliwan Fiesta is an annual event that gathers different cultural festivals of the Philippines in CCP Complex in Pasay City wherein contingents compete in dance parade and float competitions, as well as in a beauty pageant. Organized by Manila. Like the Aliwan Fiesta Facebook 

Beautiful smiles and colorful costumes that I captured during the Aliwan Fiesta 2014











































Aliwan Fiesta 2014 Winners - Streetdance Competition

Champion - P1 Million
- Sinulog Festival (Cebu City)

2nd Place - P500,000
- Meguyaya Festival (Upi, Maguindanao)

3rd Place - P250,000
- T'nalak Festival (South Cotabato)

4th Place - P150,000
- Pamulinawen Festival (Laoag City)

5th Place - P100,000
- Caragan Festival (Mabalacat, Pampanga)

(5)Runners-up - P50,000 each
- Kalilangan Festival (General Santos City)
- Bato Art Festival (Luna, Isabela)
- Pandang Gitab Festival (Oriental Mindoro)
- Adivay Festival (Benguet)
- Kalivungan Festival (Matalam, Cotabato Province)

SPECIAL AWARDS
Best Musical Accompaniment- #12 Sinulog Festival (Cebu City)
Best Costume - #12 Sinulog Festival (Cebu City)
Best Folkloric Performance - #7 Adivay Festival (Benguet)


For more info for the list of winners in Aliwan Fiesta 2014
Visit this site: Pinoy Adventurista

11 comments:

Jherson Jaya said...

Sayang sana nakapunta ako dito...

Renante Mina said...

ako naman first time ko pumunta sa aliwan fiesta ang kukulay ng mga costumes ang gaganda :)

Mar Verdan said...

Nice! Very colorful!

Renante Mina said...

oo nga eh sayang marami daw wala nitong 2014 na aliwan.

Arnie Monacillo said...

Very Colorful, plan ko na pumunta dito kaso may emergency, sobrang lapit ko pa naman dito. :( Sayang! Thanks for this post Mina.

Renante Mina said...

sayang sir sana nakapunta bawi ka nalang sa susunod inaasahan ko sana yung dinagyang sabi nila ang astig daw nun pero ok lang naman nagandahan rin ako sa mga ibang nagperform lalo na sa Sinulog at pampanga

Joy said...

Wow, galing naman:)
Ganda ng mga customs.
Puede ko ba i share etong post mo sa norwegian blog ko, linking to yours?
Gusto ko lang i share ang traditon natin:)

Renante Mina said...

oo ma'am walang problema :) para maipromote din natin sariling nating festivals

Joy said...

Thanks:)

Elal Lasola said...

Sayang! Pupunta sana ako sa Aliwan this year but wala akong kasama! Hahaha D ako tumuloy. If I had known. Next year nalang :)

Renante Mina said...

sayng hehehe sana pumunta mtagal tagal ulit aantayin mo hehehe